Eis |
Preconditie |
Postconditie |
Test |
Verwacht resultaat |
Testverslag |
Het spel moet oneindig door kunnen gaan mocht de gebruiken foutloos spelen |
Het spel is gestart en de speler bevindt zich in het spel |
De speler zit nog steeds in het spel |
De speler blijft foutloos spelen |
Als de gebruiker foutloos speelt blijft deze gebruiker oneindig in het spel omdat het spel pas eindigt na een aantal fouten |
Wij hebben zo lang gespeeld foutloos en zijn nooit zonder reden uit de game gekickt en/of hebben we een error gehad dus deze eis is gehaald |
Het spel moet eenvoudig zijn |
Het spel is gestart en de speler begint met de tutorial |
Na het spel snapt de speler het spel |
laat de speler de tutorial spelen en daarna een echte game om te testen of de speler het snapt |
de speler vindt het spel eenvoudig en snapt het direct na de tutorial |
Ik heb de oudste persoon in mijn huis (mijn vader) de game laten spelen en hem verteld om eerst 5 minuten de tutorial te spelen, hierna snapte hij het. Deze eis is dus gehaald |
het spel moet een score systeem hebben dat punten geeft per stuk afval dat je in de juiste afvalbak plaatst |
De speler heeft het spel gestart en is begonnen met het spelen |
De speler heeft nu een punt |
De speler begint het spel en plaatst het eerste afvalstuk in de juiste container |
De speler ontvangt een punt nadat de speler een afvalstuk in het afval heeft gestopt |
Ja dit is het geval, na het spelen van de game heb ik geobserveerd dat er zeker een scoresysteem is, zelfs een die je highscore tracked dus deze eis is gehaald |
Het spel moet bestaan uit 3 niveaus: makkelijk, normaal en moeilijk |
De speler heeft op de knop " spelen " van het beginscherm geklikt |
De speler heeft mogelijk alle moeilijkheden gespeeld |
de speler die zich in het menu van spelniveaus bevindt test alle 3 de spellen en ziet dat er een verschil in moeilijkheidsgraad is van de drie niveaus |
Als de speler op makkelijk klikt gaan de afvalstukken erg sloom op gemiddeld gaan de afvalstukken iets sneller en op moeilijkheden gaan de afvalstukken het snelst |
In het menu, na het klikken op spelen zie ik drie levels staan, deze functioneren allemaal dus deze eis is gehaald |
het spel is maximaal en minimaal voor één speler |
1 speler laad in het spel |
Die ene speler kan mogelijk het spel spelen |
De speler laat in zijn eentje het spel in en speelt een spel, daarna proberen ze het met z'n tweeën te spelen |
De speler kan in zijn eentje het spel spelen maar met zijn tweeën lukt niet |
De speler kan niet met zijn tweeën spelen aangezien daar geen ondersteuning voor is. Deze eis is gehaald |
Gebruikers willen een tutorial hebben om te leren hoe ze het spel moeten spelen |
De speler weet niet hoe hij het spel speelt |
De speler weet nu mogelijk hoe hij het spel speelt |
de speler klikt in het menu op de tutorial en krijgt een tutorial om te spelen |
De speler begrijpt het spel nu en kan het spel optimaal spelen |
Na het klikken op de tutorial opent deze en neemt je door alle elementen van de game, deze eis is dus gehaald |
Gebruikers willen simpele en accurate besturing |
De speler weet de besturing nog niet |
De speler weet mogelijk de besturing en is tevreden |
De speler speelt de tutorial en leert dat de besturing gaat met de wasd toetsen |
De speler is tevreden met deze besturingen |
Na poling onder vrienden zijn we tot de conclusie gekomen dat volgens ieder behalve 1, het muis slepen het makkelijkst is om de trash mee te besturen. Daarom is deze eis dus gehaald |
Gebruikers willen dat het spel geen technische problemen heeft zoals bugs |
De speler zit in het menu |
Er zitten mogelijk geen fouten/Bugs in het spel |
De speler speelt alle gamemodes, de tutorial en test alle settings om zo te testen of er geen bugs in het spel zitten |
het spel is bugvrij |
Na een volledige playthrough kwamen we niet tegen obstakels aan. Deze eis is dus (waarschijnlijk) gehaald |
Gebruikers willen graag dat het spel hun leert over recycling |
De speler weet nog weinig over recycling |
De speler begrijpt nu mogelijk meer van recycling |
De speler speelt het spel voor een tijdje |
De speler begrijpt meer over recycling en heeft geleerd in welke bak een stuk afval moet |
Vanwege onze tutorial en het niet-gebruiken van baknamen hebben we geconcludeerd dat de speler met behulp van de tutorial goed de bak kleuren kan onthouden. Deze eis is dus gehaald |
Gebruikers willen dat het spel leuk is en een aantrekkelijke presentatie heeft |
De gebruiker heeft het spel open |
De gebruiker vindt het spel mogelijk mooi/aantrekkelijk |
Laat de gebruiker het spel spelen en daarna zijn mening geeft over de presentatie van het spe |
De gebruiker vindt het spel aantrekkelijk |
Volgens de mening van vrienden zag het spel er wel goed uit. Deze eis is dus gehaald |
Het spel moet niet te groot zijn zodat laadtijden niet te lang zijn |
De speler opent het spel |
De speler is mogelijk tevreden met de laadtijden |
Laat de gebruiker het spel spelen en laat hem zijn mening geven over de laadtijden tussen schermen |
De speler is tevreden met de laadtijden en vindt ze niet te lang |
Na meerdere testen hebben we geconcludeerd dat de laadtijd over het algemeen instant is |
Het spel moet gespeeld kunnen worden op de computer/laptop |
De speler opent zijn laptop/computer |
De speler kan eventueel het spel spelen vanaf zijn laptop/computer |
De speler opent en speelt het spel op zijn computer |
De speler kan het spel vanaf zijn laptop/computer spelen |
Na testen op meerdere apparaten (desktops en laptops) zijn we tot de conclusie gekomen dat deze eis is gehaald |
Het spel moet zo min mogelijk repeterende code hebben |
Wij (Thomas en Micah) zien de code |
Wij zijn mogelijk tevreden met het gebrek aan repetitie |
Wij bekijken de code en scannen voor repetitie |
Er zit niet veel repetitie in de code |
De game heeft na inspectie weinig repeterende code die onnodig is, bij de moeilijkheden zit echter wel wat overlap. Deze eis is nog steeds gehaald |
Het project moet op tijd ingeleverd zijn om minpunten van het missen van deadlines te voorkomen |
Wij beginnen het project |
Wij hebben mogelijk alles op tijd ingeleverd |
We leveren alles op zijn minst een aantal uur voor de deadline om zo minpunten te vermijden |
Wij krijgen geen minpunten want we hebben alles op tijd ingeleverd |
We hebben tot nu toe alles op tijd ingeleverd en dat gaan we ook zo behouden dus deze eis is gehaald |
Het spel mag niet lijken op een al bestaand spel |
Wij bedenken een concept voor een game |
het spel is mogelijk origineel |
Wij brainstormen zelf voor een idee van het spel en op die manier bedenken wij zelf een originele game |
het spel lijkt niet een op een op een normale game en heeft hoogstens een aantal overeenkomsten |
Er zijn wel degelijk erop lijkende spellen maar wij hebben er geen gezien met elementen die wij hebben zoals rush-modes of een tutorial. Deze eis hebben we gehaald |
Het spel moet de speler inlichten/leren over recycling |
Wij ontwerpen een game |
het spel licht mogelijk de speler in over recycling |
We bedenken een game met het thema recycling |
het spel gaat over recycling |
Ja, de game licht in over recycling aangezien wij het zo hebben gemaakt, we hebben deze eis dus gehaald |